tisdag 2 maj 2017

Välkommen till vår blogg, enOVerkligresa.

Det är första gången som jag arbetar med blogger för att göra en klassblogg, och jag prövar mig fram tillsammans med vår skolbibliotekarie Maria Schedvin och eleverna.

Den här sidan kommer jag att använda till att visa exempel på uppdrag och instruktioner som resenärerna får under resans gång. Jag kommer även att posta lite tips och tankar kring arbetet som pågår och hänvisa vidare till elevernas arbeten.

Under OM-sidan kommer jag att publicera material och tips till andra lärare som vill arbeta på liknande sätt. Maria kommer att publicera material som tipsar eleverna om användbara källor och vilka regler som gäller när man t ex använder sig av bilder från nätet.

I dag har fyra grupper landat på olika orter i Indien. De har precis påbörjat arbetet med sitt första uppdrag. När alla grupper fått sina uppdrag, så publicerar jag dem efterhand.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar